Privatlivspolitik

Persondatapolitik

 

Dataansvarlig

Din datasikkerhed er vigtig for os og derfor ønsker vi at håndtere dine persondata på en forsvarlig måde. Denne politik om behandling af personoplysninger beskriver, hvorledes Supeo ApS (”Supeo”, ”os”, ”vores”, ”vi”) indsamler og behandler oplysninger om dig.

Persondatapolitikken er gældende for vores kunder, leverandører, samarbejdspartnere, interessenter, mulige jobansøgere og brugere af vores website.

Den juridiske enhed, som er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger er:

Supeo ApS
CVR: 35388915
Kählersbakken 5,
4700 Næstved
Info@supeo.dk
71 99 25 20

Hvis du har spørgsmål til denne persondatapolitik eller til vores behandling af dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte os.

 

Hvordan indsamler vi personoplysninger?

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig.

Vi indsamler eksempelvis personoplysninger på følgende vis:

  • Via cookies når du besøger vores hjemmeside
  • Sociale medier
  • Hvis du sender os mails eller kontakter os telefonisk
  • I kunde-, leverandør- og samarbejdsforhold indgås der kontraktlige og juridisk bindende kontrakter til opfyldelse af opgavernes formål
  • Jobansøgninger

Indsamling af personoplysninger samt behandlingen af disse, vil til enhver tid ske i henhold til loven.

 

Hvilke informationer indsamler vi og til hvilke formål

 

Hjemmeside

Som hovedregel kan du tilgå vores hjemmeside uden at fortælle os, hvem du er og uden at give personlige oplysninger om dig selv. Dog anvendes der cookies når du besøger vores hjemmeside, som udelukkende gemmes og kan slettes i din egen browser. Du har også mulighed for at indtaste oplysninger i vores kontaktformular, som sender en mail direkte til os. Når du sender en forespørgsel fra hjemmesiden – f.eks. fra en kontaktformular – registrerer vi dit navn, dit telefonnummer og din e-mailadresse og de informationer du i øvrigt selv giver os.

Formålet med denne indsamling af data er:

  • Oplysninger fra kontaktformularen anvendes for at kunne behandle din henvendelse på bedste vis
  • Cookies anvendes til at generere statistik over brugen af hjemmesiden og for at forbedre brugeroplevelsen, ved at huske præferencer ved gentagende besøg
  • Give dig en mere personlig oplevelse
  • Forbedre og optimere vores hjemmeside efter brugerpræferencer
  • Forbedre vores kundeservice
  • Kommunikere med dig på relevant vis

Indsamlingen af oplysningerne er nødvendig for, at vi kan varetage vores interesser i at forbedre funktioner og opbygning på hjemmesiden og vores markedsføringsindsats i øvrigt, og for at vi kan få kontakt til potentielle kunder gennem vores hjemmeside.

 

Sociale medier

Når du interagerer eller følger vores sociale medier, har vi kun adgang til dine personoplysninger, hvis du selv interagerer i vores opslag. Vi har derfor også kun adgang til de oplysninger som du selv giver os, foruden dét navn på din profil som du skriver fra.

Udbyderne af de sociale medier vil være selvstændigt dataansvarlige for enhver efterfølgende behandling af dine personoplysninger til det pågældende sociale medies egne formål, ligesom vi vil være selvstændigt dataansvarlig for enhver behandling af personoplysninger uden for det sociale medies online platform. Det fælles dataansvar gælder således kun i indsamlingsfasen. Du kan læse mere om det enkelte sociale medies behandling af dine personoplysninger på det sociale medies eget site.

Supeo foretager som udgangspunkt ikke udtræk fra sociale medier og opbevarer eller behandler som udgangspunkt ikke disse oplysninger andetsteds. De oplysninger du selv har delt på Supeos onlinesider, ligger på disse profiler, medmindre du selv sletter dem.

Linkedln, Facebook og Instagram giver indsigt i persondata såsom køn, alder, land og by om dem, der følger os, kommenterer, henvendelser og reaktioner på vores opslag. Denne data er genereret på baggrund af din egen tilladelse via dine privatindstillinger på platformen. Denne data anvender vi dog ikke i Supeo, da vi ikke anvender målretning mod brugere af sociale medier.

Formålet med denne indsamling af data er:

  • Vi kan behandle personoplysningerne med det formål, at kunne markedsføre vores virksomhed, produkter, services og vores aktiviteter og for at besvare henvendelser

Det lovlige grundlag for behandlingen af dine personoplysninger er en interesseafvejning. Vi vurderer, at det er i vores legitime interesse at markedsføre os selv og vores ydelser. Synliggørelse af dit profilnavn er nødvendig for at have kontakten på sociale medier og for at få lov til at se indhold.
 

Mail

Når du sender os en mail, giver du automatisk samtykke til, at vi må opbevare de informationer du sender. Dette er særligt gældende kontaktinformationer sendt i mailsignatur, men kan også være faktuelle oplysninger eller fortroligt materiale, som i så fald vil blive behandlet med særligt omhu.

Formålet med denne indsamling af data er:

  • Mailbehandling, support, tilbudsgivning, informationsindsamling, mødeindkaldelser, projektfremgang, aftalegrundlag og andre behandlinger som er nødvendig for at kunne behandle tilbud og aftaler.

Vores grundlag for behandlingen er nødvendig for, at vi kan forfølge en legitim interesse, der går forud for dine interesser som registreret.

 

Kundeforhold

Når du er kunde hos os, behandler vi personoplysninger om dig. Supeo kan videregive dine personoplysninger til andre leverandører og/eller serviceudbydere i forbindelse med vores professionelle opfyldelse af vores aftalegrundlag. Anvendelse af eventuelle underdatabehandlere, vil i så fald indgå i vores aftale. Vi videregiver derfor ikke dine personoplysninger til andre modtagere medmindre dette er nødvendigt for udførelsen af vores arbejde.

De personoplysninger, som vi indsamler, bliver anvendt til forskellige formål i forbindelse med dit kundeforhold i Supeo. Oplysningerne består af almene persondata, som vedrører kundeadministration og eventuel markedsføring.

Formålet med denne indsamling af data er:

  • For at kunne administrere kunderelationen og vores kontraktlige forpligtelser i udførelsen af vores arbejde, opbevarer vi professionelle kontaktinformationer som navn, e-mail, telefonnummer og jobtitel
  • I forbindelse med supportsager, kan vi også få adgang til fortrolig information, som er nødvendig for at vi kan udføre supporten. Vi er selvfølgeligvis omfattet af tavshedspligt omkring kunde- og arbejdsrelationer
  • Behandling af dine køb af produkter eller serviceydelser
  • Kundedialog når du henvender dig til os om dit kundeforhold eller andre forespørgsler
  • Tilpasning og udarbejdelse af markedsføringsmateriale eller præsentationer

Indsamlingen af oplysningerne er nødvendig for, at vi kan opfylde vores aftale med dig, at vi kan varetage forretningens interesser og for at kunne tilbyde dig relevante tilbud eller udføre supporthenvendelser.

 

Leverandørforhold og samarbejdspartnere

Supeo benytter leverandører og samarbejdspartnere, for at kunne opfylde de aftaler vi har med vores kunder. Det betyder at vores kunders data kan blive behandlet af underleverandører og samarbejdspartnere, under samme forudsætninger som Supeo er kontraktuelt forpligtiget af.

Formålet med denne indsamling af data er:

  • For at kunne opfylde en kontraktlig aftale mellem os og kunder
  • Backup og hosting af vores løsninger

Indsamlingen af oplysningerne er nødvendig for, at vi kan opfylde vores aftale med dig, at vi kan varetage forretningens interesser og for at kunne tilbyde dig relevante tilbud eller udføre supporthenvendelser. Dine personoplysninger vil ikke blive overført til modtagere uden for EU og EØS, medmindre dette er angivet i vores aftaler.

 

Ansøgninger

Når du sender en ansøgning til Supeo, behandler vi som udgangspunkt kun de oplysninger, som du selv medsender. Vi gemmer som udgangspunkt alle ansøgninger i en periode på 1 år, medmindre andet aftales. Såfremt du går videre som mulig kandidat til en stilling, kan vi indhente yderligere oplysninger om dig via tidligere arbejdsgivere og vi kan tage interne noter gennem ansættelsesforløbet. Oplysningerne bliver behandlet som særligt fortrolige og behandlingen og opbevaringen afspejler derfor et passende sikkerhedsniveau herfor.

Formålet med denne indsamling af data er:

  • Vi anvender dine informationer for at kunne vurdere, om du har kvalifikationerne til at besidde den stilling du ansøger.

Dine data vil blive behandlet fortroligt, da det kun er relevante medarbejdere som har adgang til din ansøgning. Persondata bliver kun samlet, behandlet og brugt med henblik på at vurdere din ansøgning til en stilling eller delt med andre relevante medarbejdere, såfremt det er nødvendigt for at vurdere din ansøgning. Opbevaringsperioden for data på kandidater som ikke bliver tilbudt et job, er derfor maks 1 år, medmindre andet aftales.

 

Periode for opbevaring

Oplysningerne opbevares så længe det er nødvendigt og som det er tilladt i henhold til lovgivningen. Vi sletter dem, når de ikke længere opfylder vores formål eller er nødvendige for vores arbejde eller forpligtelser. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring.

Foreligger der opslag på sociale medier, bliver disse som udgangspunkt ikke slettet.

Oplysninger kan opbevares længere, hvis det er nødvendigt for at fastslå, forsvare eller gøre retskrav gældende, f.eks. hvis der er en igangværende proces, eller hvis der er indgivet en anmeldelse af en ulovlig handling til politimyndighederne eller lign. Supeo anvender ikke automatiske afgørelser, herunder profilering.

Vi gennemgår vores oplysninger og data hvert år, for at sikre vi kun opbevarer og behandler data som er relevant for vores formål.

 

Hvordan beskytter vi dine data

Supeo har vedtaget tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at sikre, at personoplysninger er beskyttet mod hændelig eller ulovlig tilintetgørelse, fortabelse eller forringelse samt mod at de kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med den gældende databeskyttelseslovgivning.

Vi arbejder i henhold til gældende politikker og retningslinjer og fastlægger rutiner og systemer for at kunne beskytte dine personoplysninger mod uautoriseret adgang.

 

Hvem deler vi persondata med?

Supeo kan generelt videregive dine oplysninger, såfremt vi er forpligtet til at videregive eller dele data for at overholde en retslig forpligtelse eller som følge af det aftalegrundlag vi sammen har indgået.

Såfremt en aftale er indgået mellem dig og Supeo, kan vi videregive dine personoplysninger til andre leverandører. Supeo anvender serviceudbydere og databehandlere, der udfører arbejde på vores vegne. Disse services kan f.eks. være serverhosting og systemvedligeholdelse, analyse, fragtforsendelse m.m. Disse samarbejdspartnere kan få adgang til data i det omfang, det er nødvendigt for at levere deres tjenester og services på vores vegne.

Supeo vil aldrig sælge dine persondata til en tredjepart.

 

Indsigt og rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.

  • At få indsigt i dine persondata
  • At få rettet, ændret eller slettet dine persondata
  • At få begrænset behandlingen af dine persondata
  • Du har ret til at trække dit samtykke tilbage

Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive klage til en databeskyttelsesmyndighed.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
 

Supeo
Supeo